logo
دقیقه

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟
20 دی 1402

بهترین طلا برای سرمایه گذاری چیست؟

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ بسیاری از مردم این روزها در تلاش هستند تا با یک برنامه ریزی عاقلانه، بهترین سرمایه گذاری را داشته باشند. یکی از امن ترین و پرطرفدارترین مکان ها برای سرمایه گذاری، بازار طلا است که همواره توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه قیمت طلا پیوسته در حال نوسان است، برای ورود به بازار طلا و سکه؛ نیاز به داشتن دانش مالی و تجربه بالایی دارید.

چرا طلا برای سرمایه‌ گذاری پیشنهاد می‌شود؟

تورم و بی ثباتی اقتصادی تمایل بیشتر مردم به سرمایه گذاری در طلا را افزایش داده است. دلایل مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود اگرچه این بازار ممکن است به اندازه سایر روش های سرمایه گذاری در کوتاه مدت بی ثبات باشد، اما در بلندمدت، طلا ارزش خود را به خوبی حفظ می کند. در مقایسه با سایر رویکردها، طلا سود بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  چه ارزی بخریم سود کنیم؟

در نتیجه، با توجه به وضعیت فعلی تورم، سرمایه‌گذاری طلا یکی از مطمئن‌ترین و کم خطرترین راه‌ها برای حفاظت از ارزش دارایی در طول زمان است. راه‌های سرمایه‌گذاری در طلا را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد:

  • استراتژی‌های سرمایه‌گذاری که شامل طلای فیزیکی است.
  • راهبردهای سرمایه‌گذاری که شامل طلای فیزیکی نمی‌شوند.

در نتیجه، سرمایه گذاران از هر رشته ای می توانند استراتژی سرمایه گذاری طلا را بر اساس محدودیت های مالی خود انتخاب کنند.

چرا طلا برای سرمایه‌ گذاری پیشنهاد می‌شود؟

چرا طلا برای سرمایه‌ گذاری پیشنهاد می‌شود؟

انواع روش‌های سرمایه گذاری فیزیکی طلا

از لحاظ تاریخی، خرید طلا و  سرمایه گذاری در سکه به صورت حضوری یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری بوده است. این کار به تخصص یا دانش خاصی نیاز ندارد و تنها با رفتن به مکان های شناخته شده در شهر می توانید سرمایه گذاری کنید. با این حال، با توجه به چالش ها و خطرات مرتبط با ذخیره سازی فیزیکی طلا، این استراتژی سرمایه گذاری ممکن است برای همه مناسب نباشد. روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری فیزیکی در طلا که در زیر ذکر شده است، به سلیقه افراد بستگی دارد.

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه ‌گذاری در طلای نو زینتی

خرید طلای زینتی علاوه بر استفاده شخصی به شما کمک می کند تا از ارزش پول خود در بازار طلا محافظت کنید. با این حال، در این سیستم، وزن سنگ های غیر اصل، مالیات، هزینه های تولید و سود دلال در زمان خرید بسیار زیاد است و از قیمت فروش کم می شود. این هزینه ها بیشتر از طلای اصلی است. به همین دلیل، خرید طلای زینتی انتخاب عاقلانه ای برای سرمایه گذاری مالی فوری نیست.

بیشتر بخوانید  ربات VIP آقای سرمایه

مزیت‌های سرمایه گذاری در طلای زینتی

  • امکان استفاده فردی پس از خرید
  • هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در خرید طلای زینتی وجود ندارد
  • حفظ ارزش بلند مدت پول

معایب سرمایه گذاری در طلای زینتی

  • پوشش هزینه‌هایی که بیش از طلای اصلی است، مانند هزینه‌های ساخت، سود فروشنده، مالیات، و وزن سنگ‌هایی که اصل نیستند.
  • کسر هزینه های اضافی در محل فروش
  • درآمد کوتاه مدت و بازده سرمایه گذاری پایین
چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه ‌گذاری در طلای نو زینتی

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه ‌گذاری در طلای نو زینتی

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم

طلایی که توسط مشتری فروخته می‌شود، توسط یک خرده‌فروش خریداری شده و سپس به دیگری فروخته می­شود، طلای دست دوم نامیده می‌شود که گاهی به آن طلای آزاد می‌گویند. خرید طلای مستعمل اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا علاوه بر سرمایه گذاری و محافظت از ارزش پول شما می تواند برای اهداف شخصی نیز استفاده شود.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم

  • هزینه ساخت و ساز وجود ندارد
  • بدون محدودیت در خرید طلای مستعمل
  • پتانسیل کاربرد تزئینی

معایب سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم

  • احتمال تقلبی بودن طلای دست دوم بسیار زیاد است
  • طلای دست دوم معمولاً با درجه کمتری برای فروش عرضه می شود.

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه‌گذاری در طلای آب شده

در بازار طلای ایران یکی از رایج ترین استراتژی های سرمایه گذاری طلای مذاب است که واقعاً از ذوب طلای آسیب دیده و غیرقابل فروش در کوره های ریخته گری تولید می شود. از آنجایی که هیچ مالیات یا هزینه تولیدی در ارتباط با این روش وجود ندارد، شما فقط هزینه طلای خام را پرداخت می کنید. به دلیل مزایای مختلف و معایب نسبتاً قابل جبران آن، ممکن است به عنوان بهترین روش برای سرمایه گذاری در طلا در نظر گرفته شود.

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم

سخن پایانی چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟

چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟ وقتی صحبت از سرمایه گذاری های زینتی طلا می شود، باید بگوییم که آنها سودآور نیستند مگر اینکه در مدت زمان طولانی انجام شوند. علاوه بر قیمت خرید طلا، هنگام خرید طلای تازه یا زینتی باید هزینه تولید، مالیات و اجرت سود طلافروش را پرداخت کنید. هزینه تولید نیز از قیمت فروش طلای زینتی کم می شود. در نتیجه، سرمایه گذاری در طلای زینتی بهترین ایده نیست زیرا به هزینه مالی زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  الان طلا بخرم یا بعد از عید؟

در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در طلا ممکن است ریسک‌های خاصی داشته باشد. برای انتخاب بهترین طلا برای سرمایه گذاری، می‌توانید با مشاوران مالی و سرمایه گذاری متخصص مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. برای آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، طلا و سکه می توانید با تیم آقای سرمایه همراه باشید.

سوالات متداول چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟

  1. چه طلایی برای سرمایه گذاری بهتر است؟

با توجه به ارزش ذاتی سکه طلا و افزایش تورم در کشور، خرید سکه طلا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری کم ریسک تلقی می شود. در نتیجه، بسیاری از مردم هنگام سرمایه گذاری در بازار طلا این استراتژی را انتخاب می کنند.

  1. سرمایه گذاری در شمش طلا چگونه است؟

خرید شمش یکی از گزینه های سرمایه گذاری در طلا است. شمش طلای مذاب در حالت خام است که در قالب های استاندارد ریخته می شود و سپس برای فروش با خلاء مهر و موم می شود. همچنین به منظور جلوگیری از تقلب، اطلاعاتی مانند کدهای شناسایی، وزن، عیار و نام و برند سازنده روی این محصولات حک می شود.

  1. روش‌های سرمایه گذاری غیرفیزیکی طلا چگونه است؟

به این روش می توانید با هزینه های کمتری طلا بخرید و دیگر نگران محافظت فیزیکی اموال خود نباشید. با این حال، کسانی که از رویکرد غیر فیزیکی استفاده می کنند باید در مورد بازارهای مالی آگاه باشند و به متخصصان مالی دسترسی داشته باشند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

5 × دو =