logo
دقیقه

کدام صندوق طلا بهتر است؟

کدام صندوق طلا بهتر است؟
7 مرداد 1402

یکی از سوالات مهم افراد این است که کدام صندوق طلا بهتر است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم. طلا یکی از بهترین فلزات موجود در جهان است که از گذشته تا به امروز همواره در بین مردم خرید و فروش می‌شود. در گذشته که طلا نمادی از قدرت و ثروت بوده، در تبادلات بین اقوام بیشتر استفاده می‌شده است. مسلم است که افرادی از دیرباز تاکنون به فکر ذخیره‌ سازی این فلز گران‌بها بوده‌اند اما ذخیره‌ سازی طلا، مکان مناسبی برای نگهداری می‌خواهد تا از دستبرد سارقان در امان باشد. برای همین ابتدا در گذشته، افراد معتمدی پیدا شدند که به‌ عنوان امین، طلاهای مردم را به امانت می‌گرفتند.

اما همین موضوع هم، خطرات و چالش‌هایی را با خود به‌ همراه داشت. امروزه با گذشت زمان، صندوق‌های ذخیره‌ سازی طلا ساخته‌ شده‌اند که افراد بدون نگهداری فیزیکی طلا هم، بتوانند بر روی آن سرمایه‌ گذاری کنند. این صندوق‌ها معمولا توسط خود بانک و مؤسسات مالی ایجاد می‌شوند. ما در ادامه مقالات آموزش سرمایه گذاری در طلا راجع‌ به اینکه، کدام صندوق طلا بهتر است؟ با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

معرفی صندوق طلا

صندوق سرمایه گذاری طلا به این صورت عمل می‌کند؛ افراد بدون اینکه به خود طلا دسترسی داشته باشند، می‌توانند به همان مقدار که سهام صندوق سرمایه‌ گذاری طلا را، خریداری کرده‌اند در صندوق، طلا داشته باشند. البته این صندوق‌ها هم برای خود قوانین و شرایطی دارند که شما قبل‌ از خرید، باید این قوانین را مطالعه کرده و عملکرد خود را طبق آن‌ها تنظیم کنید. لازم به ذکر است که شما قبل‌ از سرمایه‌ گذاری در هر صندوق طلایی، باید آن را از نظر قانونی و غیرقانونی بودن بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  چرا طلا برای سرمایه گذاری پیشنهاد می‌شود؟

دلایل سرمایه‌ گذاری در صندوق طلا

سرمایه‌ گذاری در صندوق طلا

دلایل سرمایه‌ گذاری در صندوق طلا

اهمیت فلز طلا و سرمایه گذاری بر روی آن، دلایل متعددی دارد. این دلایل عبارتند از:

  •  دوری از تورم بیش از حد:
    به دلیل اینکه فلز طلا، یک گوهر بدون تاریخ انقضا است، بنابراین سیستم بانکی و تورم هم، بر روی آن تاثیر ندارد. افراد برای دوری از تورم و حفظ سرمایه خود، صندوق سرمایه گذاری طلا را برای ذخیره سازی پول خود انتخاب می‌کنند.
  •  کاهش ریسک سرمایه گذاری:
    به دلیل اینکه فلز طلا، مستقل از بازار اقتصادی عمل می‌کند، قیمت آن معمولا همواره رو به افزایش بوده و کمتر روند کاهشی دارد. بنابراین تنوع در این بازار نیز بسیار است و وجود تنوع به کاهش ریسک سرمایه گذاری کمک می‌کند.
  •  حفظ دارایی‌ها و ارزش‌ها:
    فلز طلا در ناپایداری‌ها قیمت خود را حفظ می‌کند. اگر شما مقداری از دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کنید، این ثبات در قیمت باعث می‌شود تا دارایی شما از بین نرفته و حفظ شود.
  •  قدرت نقد شوندگی بالا:
    طلا همواره مثل یک پول نقد است که هر زمان قابل دسترسی می‌باشد. یکی از دلایلی که افراد بر روی طلا و در صندوق سرمایه گذاری طلا فعالیت می‌کنند، همین قدرت بالای نقد شوندگی آن بوده است.

معرفی بهترین صندوق‌های طلا در ایران

معرفی بهترین صندوق‌ طلا در ایران

صندوق‌ طلا

صندوق‌ سرمایه‌ گذاری طلا در کشور ایران زیر نظر سازمان بورس فعالیت دارد. در ایران 9 صندوق سرمایه‌ گذاری طلا وجود دارد که هر کدام در رقابت با دیگری سعی دارد تا بیشترین سود ممکن به مشتریان خود برساند. در این‌ میان، شناخت بهترین صندوق اهمیت ویژه‌ای دارد. ما در این‌جا چندین صندوق را نام برده و بهترین آن را معرفی می‌کنیم. صندوق‌های سرمایه‌ گذاری طلا در ایران عبارت‌اند از:

  •  صندوق طلای کیان
  •  صندوق سرمایه‌ گذاری پشتوانه طلای مفید
  •  صندوق طلای سرمایه پشتوانه لوتوس
  •  صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان
  •  صندوق طلای کیمیای زرین کاردان
  •  صندوق مبتنی بر طلای صبا
  •  صندوق سکه طلای کهربا
  •  صندوق مبتنی بر طلای زرفام آشنا
  •  صندوق سرمایه‌ گذاری زرین آگاه
بیشتر بخوانید  سرمایه گذاری در بورس یا طلا و سکه؟

در بین تمامی اسامی بالا، بهترین صندوق شناخته‌ شده تاکنون، صندوق طلای کهربا می‌باشد. کمترین مقداری که شما می‌توانید در این صندوق سرمایه‌ گذاری کنید، چیزی حدود پانصد هزار تومن می‌باشد. دلیل معرفی صندوق کهربا، میزان بالای سودی است که به مشتریان خود اختصاص داده است. میزان سودی که او به مشتریان خود می‌دهد نود و شش درصد می‌باشد. شما برای سرمایه گذاری در این صندوق، می‌توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به کارگزاری‌های بورس، سهام آن را خریداری کرده و روند کاری خود را شروع کنید. اما شما برای اطمینان بیشتر از روند سرمایه‌ گذاری در صندوق‌های طلا، بهتر است به بررسی گفته‌های افراد آگاه در این حوزه بپردازید.

سرمایه‌ گذاری در صندوق طلا بهتر است یا خرید سکه؟

پاسخ‌ دهی به این سوال به‌ طور قطعی ممکن نیست و به شرایط هر فرد بستگی دارد. اما سرمایه گذاری در صندوق طلا یا سکه معایب و مزایایی برای خود دارند که با آگاهی از این نکات، انتخاب خرید طلا یا سکه بستگی به فرد دارد. در صندوق طلا امکان معامله در بورس وجود دارد اما سکه تنها به‌ صورت فیزیکی خرید و فروش می‌شود.

صندوق‌ سرمایه گذاری طلا، مدیریت حرفه‌ای دارد که در صورت نوسان با ارائه راهکارهای مناسب، میزان ضرر را به حداقل می‌رسانند اما سکه، دچار نوسانات بازار می‌شود. از طرفی هم این نکته لازم به ذکر است که اگر صندوق طلا ورشکست شود، سرمایه شما از بین خواهد رفت. اما سکه در هر شرایطی حتی در صورت وجود تورم و ضرر هم، خرید و فروش شده و پول نقد می‌باشد. بنابراین انتخاب سرمایه‌ گذاری در صندوق طلا یا خرید سکه به‌ صورت فیزیکی، به خود افراد و به شرایط آن‌ها بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  صندوق های سرمایه گذاری طلا

سخن پایانی

در آخر باید گفت که سرمایه گذاری در هر حوزه‌ای به بررسی کافی نیاز دارد. شما برای سرمایه گذاری در صندوق طلا نیز، باید جوانب کار خود و روند کاری صندوق را بررسی کرده تا متضرر نشوید. شما برای آگاهی بیشتر از نحوه درست سرمایه گذاری و شناخت صندوق‌های دیگر، می‌توانید به وبسایت ما مراجعه کنید. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می‌باشند.

سوالات متداول درباره بهترین صندوق طلا

  1. آیا صندوق طلای لوتوس هنوز فعالیت دارد؟
    بله. صندوق طلای لوتوس روند کاری منظمی داشته و هنوز در حال سوددهی و فعالیت می‌باشد. اما شما قبل از هرگونه سرمایه گذاری، دوباره به تحقیق در مورد این صندوق بپردازید.
  2. آیا با سرمایه گذاری در صندوق های طلا، سرمایه ما حفظ می‌شود؟
    بله. با سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا، علاوه بر حفظ سرمایه، مزایای مثل بهره مندی از معافیت مالیاتی، نقد شوندگی بالا، پرداخت کارمزد کمتر در معاملات نصیب شما می‌شود.
  3. کمترین میزان پولی که با آن می‌توان در صندوق کهربا سرمایه گذاری کرد، چقدر است؟
    هر صندوقی، مبلغ خاصی را به عنوان پایه، برای شروع سرمایه گذاری، بنا گذاشته است. میزان مبلغی که صندوق کهربا برای شروع سوددهی از شما می‌خواهد، پانصد هزار تومان می‌باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

4 × 3 =