logo
دقیقه

با ده میلیون طلا چی بخرم؟

با ده میلیون طلا چی بخرم؟
2 بهمن 1402

شاید بخواهید مقدار کمی پول سرمایه گذاری کنید، اما مطمئن نیستید از کجا و چگونه شروع کنید. آیا افزایش قیمت طلا شما را از خرید آن منصرف می کند؟ ده تا بیست میلیون  برای خرید خانه، ماشین یا سرمایه گذاری در یک تجارت خصوصی کافی نیست. پس راه حل چیست؟ با ده میلیون طلا چی بخرم؟ پیشنهاد ما به شما خرید طلا است.

وقتی می‌گوییم طلا بخر، منظورمان فقط طلای کاملا نو نیست. علاوه بر این، می‌توانید سکه، شمش، گواهی سپرده طلا و طلای مستعمل و هم‌چنین سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری خریداری کنید. با این حال، برای تعیین این‌که کدام یک بهترین انتخاب است، به معایب هر یک از محصولات ذکر شده نگاه خواهیم کرد.

خرید انواع طلا با 10 میلیون 

در آموزش سرمایه گذاری در طلا باید بدانید که طلای جدید بین 12 تا 30 درصد دستمزد قیمت دارد که از قیمت فروش کسر می‌شود. قیمت طلای تازه به این صورت تعیین می‌شود. شما هنوز هم طلا کسب می‌کنید، اما زمان می برد تا ارزش افزوده آن را درک کنید. نکته مثبت این است که اقساط ماهیانه وجود ندارد. اگرچه قیمت آن بدون پرداخت است، اما طلای دست دوم جایگزین خوبی است. با این حال، برای مقادیر کم توصیه نمی‌شود، و هنوز هم زمان زیادی طول می‌کشد تا سود کنید. مانند طلای مستعمل، شمش رایگان است، اما به دلیل وزن سنگین آن، بسیار گران است و نمی‌توان آن را برای مقادیر کمتر از 10 تا 20 میلیون دلار خریداری کرد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید طلای آب شده و مزایای خرید آن

گواهی سپرده طلا و سکه نیز مناسب است، اما مسئله اصلی در مورد آنها این است که نقدپذیری یکی از مهم‌ترین جنبه های سرمایه گذاری است و فرآیند نقدینگی این گواهی‌ها ممکن است مدتی طول بکشد. توصیه می کنیم طلا را بدون بهره اقساطی خریداری کنید. به این ترتیب، شما می توانید طلایی به ارزش 20 تا 30 میلیون را تنها با 10 میلیون در اختیار داشته باشید!

شاید عجیب به نظر برسد، اما شما واقعا سرمایه خود را دو یا سه برابر می کنید! شما چهار تا پنج ماه فرصت دارید تا پس از پرداخت 10 میلیون، باقی مانده موجودی را پرداخت کنید! اگرچه تسهیلات اقساطی محدود به طلای نو است، اما اگر از حساب سرانگشتی استفاده کنید و هزینه دستمزد را از کل مبلغ کسر کنید، باز هم سرمایه شما 2-2.5 برابر می شود!

خرید انواع طلا با 10 میلیون 

خرید انواع طلا با 10 میلیون

چه نوع طلایی 10 میلیون ارزش دارد؟

برای پاسخ به این سوال که با ده میلیون طلا چی بخرم؟ می توان گفت که شما می توانید در صورت تمایل به خرید طلا تا سقف ده میلیون تومان، گزینه‌های موجود در دسترس شما را می‌توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • طلای آب شده
  • سکه های گرم
  • اشیاء طلایی رنگ

با ده میلیون تومان چه طلایی بخرم؟ سوالی است که با بررسی هر یک از این محصولات و ویژگی‌های آن‌ها در پاراگراف‌های بعدی به آن پاسخ داده خواهد شد.

با ده میلیون طلا چی بخرم؟

با ده میلیون طلا چی بخرم؟

با ده میلیون طلا چی بخرم؟ خرید طلای آب شده تا ده میلیون 

در پاسخ به این سوال که با ده میلیون طلا چی بخرم؟ طلای ذوب شده یکی از بهترین راه ها برای بدست آوردن طلا با بودجه محدود است. برای خرید و فروش این طلا که به طلای خام نیز معروف است، مبالغ ناچیزی در بازار مصرف می‌شود. در واقع برای سرمایه گذاری در طلا با 10 میلیون، انتخاب طلای آب شده می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. چرا که شما می توانید برابر با میزان سرمایه ای که دارید، بدون پرداخت اجرت و هزینه های اضافی، طلای آب شده را خریداری کرده و برای سرمایه گذاری بلند مدت نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید  سود سکه در بانک چقدر است؟

تا 10 میلیون تومان سکه بگیرید.

باید به شما بگوییم که سرمایه گذاری در سکه با 10 میلیون نیز ممکن است. شاید شما هم معتقد باشید که سکه بیش از ده میلیون است، بنابراین نمی‌توانید روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید یا آن‌ها را خریداری کنید. با این حال، اگر کمی نگاه کنید، می‌توانید سک‌ های ایرانی یا سبک‌تر را پیدا کنید. این سکه‌ها به گونه ای ساخته شده اند که سبک وزن وگرمی هستند تا مصرف کنندگان با بودجه محدود بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.

خرید اقلام ساخته شده از طلا تا سقف 10 میلیون تومان

با ده میلیون طلا چی بخرم؟ اگر می‌خواهید به سوال تومان پاسخ دهید، اشیاء طلا را انتخاب کنید. هم‌چنین ممکن است قطعاتی را انتخاب کنید که کاملاً از طلا ساخته نشده باشند، بلکه مقداری طلا را با چرم یا سنگ مخلوط کرده و وزن کلی طلایی آ‌نها را کاهش دهد. در زیر به تعدادی از این مصنوعات طلا یررسی می‌کنیم:

  • دستبندهای ساخته شده از طلا و سنگ: از آن‌جایی که این دستبندها از سنگ‌های نیمه قیمتی مانند آمتیست، حدید و لاجورد ساخته شده اند، هدایایی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. قیمت پایین آن به دلیل افزودن مقدار کمی طلا است.
  • دستبند طلای چرم: دستبندهای چرمی مشابه دستبندهای سنگی ساخته می شوند اما به جای سنگ از چرم استفاده می‌کنند. این دستبند در اصل از چرم تشکیل شده است که یک صفحه طلای کوچک به آن متصل شده است.
  • دستبند طلا بافت: دستبندهای بافت با قیمت بسیار مناسب می‌باشد. این دستبندها یک قطعه طلای ریز بر روی خود دارند و از نخ‌های مکارم ساخته شده اند.
  • گردنبند: اگر قصد خرید طلا تا سقف ده میلیون را دارید، گردنبندهای سنگی، پارچه ای و چرمی را پیشنهاد می کنیم. این گردنبندها دارای یک پلاک یا آویز طلای کمتر از نیم گرم هستند. وزیر ده میلیون می باشند.
خرید اقلام ساخته شده از طلا تا سقف 10 میلیون تومان

خرید اقلام ساخته شده از طلا تا سقف 10 میلیون تومان

سخن پایانی با ده میلیون طلا چی بخرم؟

در پاسخ به این سوال که با ده میلیون طلا چی بخرم؟ پاسخ معمول باید این باشد که می‌توان از آن برای خرید طلای آب شده یا کلکسیونی مانند دستبند، گردنبند، پلاک و گوشواره استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  موقع فروش سکه قیمت چقدر کم می‌شود؟

اما در صورتی که هدف شما سرمایه گذاری تا سقف ده میلیون تومان در خرید طلا باشد، جایگزین ایده آل خرید طلای ذوب شده است که کارمزد ساخت ندارد و در حین فروش ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

سوالات متداول با ده میلیون طلا چی بخرم؟

  1. نکات مهم هنگام خرید طلا تا سقف 10 میلیون چیست؟

هنگام خرید میلیونی طلا، عیار، وزن و مشروعیت قطعه طلا را در نظر بگیرید. هنگام خرید جواهرات مستعمل، همیشه مراقب دریافت اصل فاکتور باشید.

  1. با 10 میلیون چه نوع طلایی بخرم؟

قبل از پاسخ به این سوال باید هدف خرید خود را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید تا ده میلیون طلا برای سرمایه گذاری به دست آورید، طلای ذوب شده گزینه ایده آلی است. اما، اگر به فکر هدیه دادن به آنها هستید، می توانید جواهرات یا سکه های گرم شده را انتخاب کنید.

  1. خرید طلا به چه عواملی بستگی دارد؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی مانند میزان سرمایه، ریسک‌پذیری و اهداف سرمایه‌گذاری بستگی دارد. اگر قصد دارید طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگهداری کنید، می‌توانید سکه طلا یا شمش طلا خریداری کنید. اگر قصد دارید طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت داشته باشید یا می‌خواهید از خطرات نگهداری طلای فیزیکی اجتناب کنید، می‌توانید طلای دست دوم یا طلای طرح دار خریداری کنید.

امتیاز دهید

17 − چهار =