logo
دقیقه

نحوه خرید سکه از صرافی

نحوه خرید سکه از صرافی
30 بهمن 1402

سرمایه گذاری در سکه یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری به شمار میرود. در سال های اخیر بازدهی سکه بسیار خوب بوده است و این موضوع باعث شده افراد زیادی به سرمایه گذاری در این حوزه علاقه مند شوند. سرمایه گذاری در این بازار جذاب و پرسود نیازمند کسب اطلاعات جامعی در این زمینه است. خرید سکه را  عموما از مکان هایی با نام صرافی انجام می دهند به همین دلیل نحوه خرید سکه از صرافی یکی از مهم ترین مواردی است که برای فعالیت در این بازار باید با آن آشنا باشید.

مزایای سرمایه گذاری و  خرید در سکه

پیش از بررسی نحوه خرید سکه از صرافی، بهتر است به مزایای این کار بپردازیم. سرمایه گذاری در سکه از طریق خرید از صرافی،  مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. در ادامه مهم ترین این مزایا را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  • بازدهی فوق العاده

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت خرید سکه از صرافی بازدهی فوق العاده آن است. در سال های اخیر سکه در بازه های زمانی کوتاه توانسته سود زیادی را نصیب سرمایه گذاران کند. شما می توانید با مبلغ کم نیز وارد این بازار شوید و به مرور زمان سرمایه خود را افزایش دهید.

  • نقد شوندگی خوب

شما هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید اقدام به فروش سکه نمایید. سکه همیشه مشتریان خود را دارد و نقد شوندگی آن بسیار خوب است. شما می توانید حجم زیادی از سکه را خرید و فروش کرده و در زمان مورد نظرتان آن ها را به راحتی نقد کنید.

  • امکان خرید و فروش به صورت تلفنی
بیشتر بخوانید  آموزش سرمایه گذاری در سکه

در مورد نحوه خرید سکه از صرافی جالب است بدانید که این روزها امکان خرید و فروش سکه به صورت تلفنی نیز وجود دارد. برای استفاده از این روش باید صرافی های معتبر در این زمینه را بشناسید.

چرا باید از صرافی سکه بخریم؟

همانطور که میدانید این روزها سکه قیمت بالایی دارد به همین دلیل بسیار مهم است که از چه مکانی خرید خود را انجام میدهیم. نوع تقلبی این سکه ها در بازار به وفور یافت می شوند به همین علت باید خرید آن ها را از یک مجموعه معتبر انجام دهیم تا سرمایه خود را از دست ندهیم. خرید سکه از صرافی می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن باشد.

بهترین مکان ها برای خرید سکه از  صرافی های معتبر هستند. صرافی های دارای مجوز زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر کار می کنند و می توانید به آن ها اعتماد کنید.

تفاوت سکه بانکی و سکه غیر بانکی

سکه های بانکی به وسیله بانک مرکزی ساخته و ضرب می شوند. سکه هایی که در این دسته قرار نمی گیرند جزء سکه های متفرقه به شمار میروند. سکه بهار آزادی بانکی یک سکه بسیار معتبر از لحاظ عیار و وزن است. در مورد سکه های غیر بانکی داستان کمی فرق میکند و ممکن است عیار و وزن یک سکه استاندارد را نداشته باشند.

به صورت کلی سکه های غیر بانکی فاقد اعتبار هستند و ضرب سکه باید توسط دولت و بانک مرکزی صورت بگیرد. ضرب سکه به وسیله افراد عادی کاملا غیر قانونی است.

نحوه تشخیص سکه بانکی و غیر بانکی در زمان خرید از صرافی

اگر خرید سکه را از صرافی های معتبر انجام دهید در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر تمایل دارید با نحوه تشخیص سکه بانکی و غیر بانکی آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • شکل سکه

اگر سکه های بانکی و غیر بانکی را در کنار یکدیگر قرار دهید متوجه می شوید که شکل آن ها با هم تفاوت دارد. زمانی که این دو سکه در مجاورت یکدیگر نباشند تشخیص برای افراد غیر حرفه ای کمی سخت می شود. سکه غیر بانکی عموما حالتی تاب برداشته و محدب شکل دارد. اگر این سکه را روی شیشه قرار دهید این تاب خوردگی مشخص می شود. کنگره اطراف این نوع سکه ها حالتی یک شکل و یکدست ندارد.

  • عیار سکه
بیشتر بخوانید  کدام صندوق طلا بهتر است؟

همانطور که پیش تر بیان کردیم عیار سکه های بانکی و غیر بانکی با یکدیگر تفاوت دارند. بانک ها برای حفظ اعتبارشان به هیچ وجه عیار سکه را کم نمی کنند. دلال ها ممکن است برای بیشتر شدن سود خود دست به چنین اقدامی بزنند.

  • بسته بندی سکه

در زمان خرید سکه از صرافی بهتر است به بسته بندی آن نیز توجه کنید. عموما سکه های غیر بانکی بسته بندی خاصی ندارند و هیچ اثری از آدرس و نشانی روی آن ها مشاهده نمی شود. در مقابل سکه های بانکی دارای بسته بندی های مناسبی هستند و عموما تبلیغات فروشگاه یا واحد صنفی روی آن ها درج شده اند. در این تبلیغات شماره تماس و آدرس فیزیکی فروشگاه نیز مشاهده می شوند.

نحوه تشخیص سکه بانکی و غیر بانکی در زمان خرید از صرافی

نحوه تشخیص سکه بانکی و غیر بانکی در زمان خرید از صرافی

 

از کجا بفهمیم یک صرافی برای خرید سکه معتبر است؟

همانطور که در طول متن نیز بیان کردیم صرافی های شناخته شده دارای جواز و پروانه کسب معتبر هستند و زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر فعالیت می کنند.  به منظور خرید سکه از صرافی برای اطمینان یافتن از معتبر بودن آن ها باید این موارد را بررسی کنید.

این صرافی ها قیمت های لحظه ای و واقعی را به مشتریان خود نشان می دهند. با وجود اینکه بازار طلا و سکه همواره در نوسان است این موضوع اهمیت زیادی دارد. یک صرافی خوب و معتبر همیشه پشتیبان و راهنمای مشتریان خود است و در زمان خرید به تمامی سوالات آن ها پاسخ می دهد.

از کجا بفهمیم یک صرافی برای خرید سکه معتبر است؟

از کجا بفهمیم یک صرافی برای خرید سکه معتبر است؟

بهترین سکه برای پس انداز کدام است؟

یکی از سوالات پرتکرار در رابطه نحوه خرید سکه از صرافی  این است که کدام سکه برای پس انداز انتخاب بهتری محسوب می شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین سکه برای سرمایه گذاری سکه‌ بهار آزادی طرح جدید است.

بیشتر بخوانید  تفاوت طلای آب شده با سکه در چیست؟

این نوع سکه ها حباب کمتری دارند و سود بیشتری را نصیب شما خواهند کرد. حباب قیمتی در سکه های گرمی نسبت به سکه های دیگر بیشتر است و ریسک سرمایه گذاری بالاتری دارند. از آن گذشته تقاضای بیشتری برای سکه های بهار آزادی در بازار وجود دارد.

سخن آخر نحوه خرید سکه از صرافی

با توجه به شرایط اقتصادی که این روزها حاکم است همه ما به نوعی به دنبال حفظ ارزش پول خود هستیم. خرید سکه و همچنین سرمایه گذاری در طلا  از روش های سرمایه گذاری پرطرفدار در کشور ما به شمار میرود.

این سرمایه گذاری نیاز به دانش یا گذراندن دوره آموزشی خاصی ندارد و همه اقشار جامعه می توانند در این زمینه فعالیت کنند. مهم ترین نکته ای که در زمان خرید سکه باید به آن توجه کنید انتخاب یک صرافی معتبر است. پیش از هر اقدامی باید در مورد صرافی مورد نظرتان به طور کامل تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، طلا و سکه می توانید با تیم آقای سرمایه همراه باشید.

سوالات متداول نحوه خرید سکه از صرافی

  1. چرا سرمایه گذاری در سکه بهتر از طلا است؟

سرمایه گذاری در سکه نسبت به طلا مزایای بیشتری دارد. از میان این مزایا میتوان به مواردی مانند کارمزد پایین، نقد شوندگی خوب و سود بالا اشاره کرد.

  1. چرا سکه‌ها را وکیوم یا پلمپ می‌کنند؟

آغاز وکیوم یا پلمپ سکه به  20 سال پیش بر می گردد. در گذشته صرافان کارت ویزیت خود را به همراه سکه به مشتریان ارائه می دادند. با گذشت زمان صرافان اقدام به پرس کردن کارت ویزیت خود روی سکه ها نمودند. امروزه این باور در میان خریداران وجود دارد که سکه های بدون وکیوم فاقد اعتبار هستند.

  1. بهترین برند سکه پارسیان چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین سکه پارسیان نوعی است که عیار و وزن آن به طور کامل مشخص شده باشد. سکه باید دارای هولوگرام باشد و مشخصات واحد تولید به طور کامل روی آن درج شده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

سیزده − 13 =